Wednesday, August 2, 2006

UPM...Seribu satu Memori Indah...KONVOKESYEN KE 30

Tanggal 29 Julai 2006 antara hari yang bersejarah dalam hidup aku..hari konvokesyen..:-)..aku dah melalui konvokesyen mase aku terima diploma pade tahun 2002...tapi feel die lain sket mase aku terima degree...ape yang lain pun aku tak tau..hehe...

Aku tak dapat sembunyikan rasa gembira aku bila menatap wajah teman-teman yang telah begitu lama menghilang dari kehidupan aku ini..semuanya kembali untuk bersatu dalam konvokesyen ni..Adee,Way,Ita,Tj,Yana dan ramai lagi member-member lama aku turut serta dalam konvokesyen tu.. tapi aku sedih sket...k.sal member baik aku merangkap satu room n merangkap kakak aku tidak sama hari dengan aku konvo...aku kena sidang pertama sesi kedua pade hari sabtu....k.sal pulak kena sidang ketiga iaitu sidang terakhir pada hari Isnin....sedih betul..tapi aku suruh k.sal datang jugak...bukan senang nak jumpa dah lepas ni...

Raptai konvokesyen pagi tu berjalan agak lancar dengan seribu satu penerangan tentang konvokesyen yang bakal berlangsung esok harinya..habis penerangan dan raptai penuh pagi tu aku ambik jubah yang ditentukan untuk majlis konvokesyen ni nanti..Tatkala aku mencuba buat kali pertama jubah tersebut aku cukup rasa gembira..esok aku akan berdiri penuh megah dalam jubah ni tanda jayanya aku dalam Degree yang aku kejar selama ini......

Pagi Sabtu tu aku menunggu mama n baba datang....aku datang awal sehari sbb nak sertai raptai dan amik jubah konvo...mama n baba bertolak sesudah subuh hari sabtu. ..heheh...aku dah pesan...jgn lewat...kalau tidak aku merajuk...hehehe....

Dalam pukul 10 pagi..mama n baba sampai kat kolej 12...kolej tersayang..hehe...dulu aku menginap kat kolej 12 la...so aku numpang bilik adik junior aku...lisa namanye...budak kelantan...baik budaknye...aku dan parent aku bertolak pegi ke studio tuk amik gambar bersama...nasib baik tak ramai sgt kat studio tu...aku dikira diantara yang terawal...selesai bergambar...aku ajak parent aku bersarapan...kesian dorang tak sarapan lagi....

lebih kuang kul 1.15 kami dah mula gerak masuk ke perkarangan dewan....Sesampainya suasana kat situ dah terlalu crowded dengan ratusan graduan bersama family masing-masing...
Teman-teman yang tak sempat aku temui tatkala raptai konvokesyen semalam...Yin,K.sab,Jessie dan semua budak2 multimedia batch aku ade...memang hepi sangat dapat berjumpa ngan diorang semua....

Dalam pukul 1.30 tghri semua graduan yang terlibat dengan konvokesyen dah mula berkumpul kat kawasan luar PUSAT KEBUDAYAAN & KESENIAN SULTAN SALAHUDDIN ABDUL AZIZ SHAH..Hampir setengah jam di situ dengan lengkap berjubah.... kesabaran aku betul-betul diuji pada mase tu.. mujur sahaja kisah-kisah teman yang kepelbagaian rencahnya dapat menghilangkan kebosanan aku

Time perarakan masuk ke dewan utama pagi tu hati aku tiba-tiba berdebar sungguh..berdebar dengan seribu satu rasa gembira yang terlalu amat..bahagialah kedua ibu bapaku dengan kejayaan aku sekali ini..aku mahu buat seketika kedua ibu bapa aku merasa cukup bahagia atas kejayaan ini..masuk ke dewan tu aku tak nampak bayangan kedua orang tua aku tapi aku dapat mengesan rasa bahagia itu dari seluruh ibu bapa yang ada didewan besar itu..bahagia dengan kejayaan anak-anak dalam pembelajaran mereka...

Aku nervous sehabisnya tatkala baris tempat duduk aku disuruh bersedia untuk ke pentas dewan tersebut untuk mengambil Degree..Serba tak kena jadinya..Nafas aku jadi pantas..wajah mula kaget..bagaimana kalau aku tiba-tiba terjatuh di atas pentas utama tu nanti..nauzubillah....jgnle ade peristiwa sebegitu...hehehe....

Semuanya berjalan lancar dengan seribu satu memori indah yang bakal menanti buat aku..Tatkala aku berjalan turun dari atas pentas selepas mengambil degree... hati aku benar-benar melonjak kegembiraan.apa yang aku kejar selama ini dah terpampang kat depan mata aku..aku dah berjaya dengan Degree yang selama ini aku kejar sampai aku lelah!!!

setelah selesai semuanya..sesi bergambar di luar dewan...Itu antara saat yang termanis buat aku...My best sis ade datang....TQ K.sal.....Hepinya dapat bergambar dengan beberapa orang teman yang akan ghaib dari kehidupan aku selepas hari ini..aku akan merindukan semua ini nanti..

Dah puas bergambar dengan rakan dan keluarga aku mengatur langkah berat untuk kembali pulang ke kampung halaman sekaligus untuk meninggalkan teman-teman seperjuangan..Kenangan indah tatkala sama-sama berjuang memburu Degree akan terusan terabadi dalam diri ini....

kalaulah boleh aku mengulanginya sekali lagi.........



No comments: