Saturday, March 11, 2006

Syukur...Alhamdulillah...

Hmmm..dah lama tak entry kat blog nie....aku bz sket kebelakangan nie....bz?bz buat ape ek.....ape yang aku buat sampai bz sgt....hmm..actually ...I have a big project with my baba....projek ape plak nie....besele...baba kan seorang bisnesman...hehehe...bisnesman kecil-kecilan jer...aku tolong baba le....disamping tolong baba bisnes...aku jugak berjinak-jinak dengan bercucuk tanam...nak jadi petani moden...heheh...

ok..nie aku ade story....4 hari lepas aku g shopping kat pekan tepen...sebenarnye aku dah lama tak kuar shopping...dah malas nak kuar...malas nak pakai baju comel2..hehhe...malas nak iron baju...tapi sebab mama suruh jugak pegi beli barang die...aku pun pegi la...then bile dah abis shopping...aku pun get ready nak balik...aku baru nak capai kunci kete dalam handbag aku....tiba-tiba....ecehhh...macam suspen jer...sebenarnye mane ade suspen pun...

aku ternampak banner kat satu pusat komputer....Skim Latihan Graduan....kire kursus untuk para graduan yang still tak dapat keje lagi le...ade byk kursus yang ditawarkan...hmmm...sounds good...yang menarik nye lagi....kursus di bwh Kementerian Sumber Manusia....free of charge...n yang paling aku berminat....heheheh....dapat elaun le....ok ar tu....bleh jugak aku kasi kat parent aku tiap2 bulan...

aku pun terus menuju ke pusat komputer tu...aku ingat nak mula next week...aku isi borang ...then pekerja situ cakap ...aku sebenarnye dah lambat daftar...kelas dah mula 2 minggu dah....tak berani jaminle bile bleh mula....ape2 hal dia akan kontek balik...hmm..sedih jugakle..ingat bleh mula next week le....takpele...harap2 ade org tarik diri la..sbb pekerja situ cakap ade student nak tarik diri....sb dah dapat kerje...tapi tak sure la...

aku amik kursus English....nak mantapkan english akule ....hehehe....yess...semalam pekerja situ call n kate aku bleh mula next week...ade student tarik diri....alhamdulillah....memang rezki aku..tule kerja Allah...DIA dah susun sumernye...aku tak tahu menahu pun pasal kursus ni ade kat tepen....memang tak sangka aku akan attend kursus ni....kalau aku tak g shopping...kalau mama tak suruh pegi beli barang die...rasenye terlepas le aku nak attend kursus nie...Syukur ...Alhamdulillah....

Tak sabar nak attend kursus tu....rindu nak studi balik sebenarnye....hmm..otak pun dah beku..heheh....kursus tu selama 6 bulan....4 bulan teori...2 bulan lagi praktikal...mase praktikal tu ade kemungkinan kite akan diserap kat company yang kite praktikal tu le....insyaAllah....kalau kite tunjukkan prestasi terbaik.....

ok..that's enough 4 today..nanti aku citer perkembangan aku kat kursus tu...kalau ade mase le...

No comments: