Friday, October 6, 2006

Ramadhan....sabar separuh daripada iman....

Salam...

Alhamdulillah...Ramadhan sudah menjelma....hari ni 13 Ramadhan 1427....

Hmm..Esok keje..letih ar...sebenarnye aku suke keje kat butik tu kalau takde hamba Allah sorang tu...ehh...2 orang..kalau takde hamba Allah 2 org tu...memang suasana keje jadi best sangat......Tapi bile ade 2 org tu kat butik...sumernye jadi serba tak kena...bukannye tak reti buat keje..tapi ...ntahle...


Yang aku maksudkan hamba Allah 2 orang tu ialah Boss aku le...dan manager kesayangan die....Aku sendirik pun tak paham kenape sumer yang aku buat...manager mesti tak puas hati....ade jer yang tak kena...

last week...bos ade suruh buat report....dia suruh buat cara die..like easy way le...aku no problem le...lagi mudah keje aku....tapi..si manager ni tak puas hati...dia kate aku buat keje nak senang jer....Tapi aku malas le nak bertekak ngan dia...aku cakap....tanya boss....

mau bengang die bile boss puji aku... she's doing a good job...don't blame her....cam tak pueh hati jer minah tu....hehehe...since aku keje kat situ...mmg boss on my side....but...besele...boss..dah namenye lelaki....miang dia tu memang ade...baik ade makna kate k.jem....tu yang aku tak ske bile die ade tu....

Aku pun tak berape nak pasti lagi sifat sebenar boss....tapi aku rase something bile aku berdua jer ngan boss....die tanya hal2 personal aku....lain macam ajer...tapi bile ade manager...lain plak perangai die kat aku... die bese jer ngan aku....kire depan manager lagak die seperti boss le....aku still tak bape faham...

Kelmarin...customer terlalu ramai..mklumle...Syawal bakal menjelang...mestile ramai yg berkunjung....ingin membeli pakaian 4 Raya...hehhee....so...dek kerana terlalu ramai customer....staff kat bwh tak menang tangan melayan kerenah pelanggan....aku disuruh oleh manager turun untuk membantu....opis aku kat atas....mase tu aku mmg tgh ade keje...so...aku turun lmbt sket le....

hmm...u all tau ape jadi....mase aku turun bwh...muka aku pun die tanak pndang....die tu sape...sape lagi manager le....YaAllah masam mencuka....bukan sengaja aku tanak trun membantu...tapi die kena phmle....due date keje aku ari tu ....bos aku dah mintak n nak tgk ari tu gak...takkan die tak phm perangai bos...tegas....

hmm..aku mmg tertekan gak keje situ...sib baik bulan Ramadhan jer...memerlukan kesabaran yg tinggi.....Doakan aku dapat menepuhi segala rintangan.....Amin......

No comments: