Saturday, April 14, 2007

Alhamdulillah...Adik Yin dah ditemui...

Yin ditemui selamat

Oleh Hardi Effendi Yaacob, Mohd Azis Ngah dan Ifwan Tun Tuah


Pasangan Myanmar bawa pulang Nazrin ketika cuba lintas jalan dekat Sogo

KUALA LUMPUR: Lagu Twinkle Twinkle Little Star yang dinyanyikan Muhammad Nazrin atau Yin, 4, melalui telefon kepada ayahnya, Shamsul Ghazali Shamsuddin, 35, cukup membuat si ayah sebak dan mengesahkan suara itu adalah suara anaknya.

Malah, lagu itu juga simbolik kepada penemuan kanak-kanak berkenaan yang hilang sejak dua minggu lalu ketika mengikut ibu bapanya membeli-belah di Kompleks Sogo, di sini, pada 31 Mac lalu.

Shamsul Ghazali berkata, mulanya dia tidak percaya apabila bekas rakan sekuliahnya, Baharuddin Hassan memberitahu Yin sudah ditemui semalam, kecuali selepas mendengar sendiri suara anak sulungnya itu melalui telefon.

syukur alhamdulillah di atas kepulangan adik Yin ke pangkuan keluarganya.. mula2 dulu aku pun rasa Yin ni takkan dijumpai.. sbb dah byk kes mmg hilang terus.. n aku imagine Yin dah diseludup ke negara jiran..tp syukur, dia dipulangkan blk..botak plak tu....comei je adik yin botak...memang ade sket suspicious coz 2 minggu Adik Yin dijaga dan tidak dilaporkan pada pihak berkuasa....alasan dorang sbb takde tv kat umah dorang....hmm...sume tu biarla polis je yg handle....cuma rasanya kes ni akan jd pengajaran buat sume parents n parents Yin telah diberi peluang kedua yg diorg akan hargai sampai bila2..

sekali lagi aku nak tekankan kat sini....untuk parents yg ada anak hyperactive nih.. yg tak suka dipegang, tak suka duduk..asyik nak blari2 je.. pakaikan diorg toddler harness nih.. biarla ada org mjeling ke sbb tambat anak camtu.. tp demi keselamatan diorg.. abaikan je tanggapan buruk tu..hehehe


2 comments:

Anonymous said...

Alhamdulillah.....akhirnya ditemui...mek hepi nih....

david santos said...

Really beautiful posting!!!!
Brilliant!!!!
Congratulations!!!!