Wednesday, January 25, 2006

TETAMU TIDAK DIUNDANG

Hmm...last week mmg satu kejutan buatku n keluargaku....tidak aku menyangka cempedak jadi nangka..heheh...klako pun ade...malu pun ade....heheh...

sejak aku duk umah lebih kuang 2 bulan....last week adalah hari yang paling klako bagi diri aku..heheh...seram pun ade...hmmm...

"Mama....Baba..ade org datang..."Terdengar bunyi jeritan dari adikku Aslah or Lah memanggil nama mama n baba...ade org datang...hmm...ade org datang plak...kacau betul le ...aku tgh tgk tv kat tingkat atas...mesti kena turun buat air...heheh...sat lagi lah turun...

Tgh aku kusyuk tgk tv...tetiba adikku Lah dtg kat aku dan berbisik..."Kaklang!!...Lah rase depa datang merisik kaklang la..."Aku buat tak tahu jer..adikku memang ske bergurau...tapi die cakap macam serius...3 kali dia ulang ayat yang sama jer...lepas adik aku masuk bilik...aku dengan perlahan-lahan turun bwh....aku ngintai n cuba dengar perbualan dorang...

tak berapa jelas perbualan dorang...ahh...pedulikanlah...adikku saje gurau le tu...aku pun g dapur siapkan ape yg patut....tiba-tiba...mama datang ke dapur n tanya ngan aku..."mama nak tanya betul-betul nie...ade suruh kawan datang umah ke?"aku blur dah...bile mase plak aku suruh kawan aku dtg??...sape plak kawan aku yg datang???

Aku pun tanya balik kat mama...sape yg datang...sape plak kawan aku yang datang??masing2 blur...so..mama citer le kat aku guest yang dtg tu nak merisik aku....n they from KL....katenye lagi kenai aku since aku studi kat UPM..femili die jer yang datang....die tak datang...siap bawa gambar lagi...mama tunjuk le gambar that guy tu kat aku....

Lailahaillallah...aku kenai budak ni....hmm..memang that guy seorang yang pendiam...die budak batch aku..but different major...tak silap aku die major software engineering....hmm..in my mind that guy is very skema ...i couldn't believe it....heheh...seingat aku, that guy tak penah langsung tegur aku...kelas ngan die pun jarang...ehhh...ade le skali 2 kelas ngan die n bertegur ngan die pasai assignment...memang betul le perumpamaan pasal "diam-diam ubi berisi"...hehehe...

Aku pun xplain le kat mama psl that guy ni...n aku mmg tak tahu menahu psl his parent nak datang today...tapi mama suruh jugak aku keluar n jumpe his parent...coz mama kate his parent nak jumpa aku..."sori naik lori"....kasi RM10 pun aku takkan keluar jumpe dorang....hehhe...sepluh hinggit jer...kasi sejuta aku keluar jumpa le kut...wakaka....mama pujuk aku lagi ....sori mama....biarle org nak kate aku tak beradab ke hape ker..tapi aku memang takkan keluar....malu+geram+tension+konfius+???.....tatau nak gambarkan my feeling at that moment....

Maka pulanglah dorang dengan penuh kekecewaan.....my parent told them that they want to ask me 1st...n give the answer tru the phone....so pity of them...datang jejauh...tapi....hmm...that guy suppose to tell me 1st....jgn datang mengejut jer....

pengajaran:---memangle elok suruh parent datang merisik dulu...tapi kesian le kat parent...datang jauh2....tapi....kecewa jer yang dapat....try to be gentleman...risik sendiri dulu...tanya kawan2 dulu...n should brave urself to ask that girl u like.......hmmm....tu semua pendapat aku je ....

6 comments:

Anonymous said...

Am...sapekah jejaka yg begitu daring tu???fulammak...berani tol...

Anonymous said...

Salam...
Am....sape nama budak lelaki tu??mek nak tau gak jejaka gantang ni...

Anonymous said...

semekom...
hamboi2....sape yg berani potong line aku ni...am ni aku punyer...tol tak am...wakaka...

Anonymous said...

elo...
kesian mak bapak budak tu...nanti aku nak pi merisik ko..kena mintak kebenaran ko dl la...ko izinkan ye...

Anonymous said...

Am...jgn juai mahai sgt...nanti tak laku baru tau...org kate klu asyik tolak je...nanti tak laku....hahaha....

Anonymous said...

semuanye bergantung pada jodoh....kalau die berani camner pun...tapi klu kite takde jodoh...nak buat camner...